• השפעת מיחשוב הענן על חברות ה IT‏

    שירותי הענן קורצות לחברות רבות הצריכות לנהל מידע רב על בסיס יומי. המפסידות הן חברות ה IT שנהגו לקבע שירותים אלו בבית העסק

    אלי כהן
    פורסם ב: 03 נובמבר 2012
    הדפס כתבה
    כתוב לעורך
    X

    שלח לחבר

    עולם שלם של אפליקציות מפותחות בימים אלו על פלטפורמת הענן, מערכות שרות לקוחות ( CRM ) מערכות חיוב וגביה ( Billing ) ושאר המערכות הארגוניות גם הן נמצאות בגרסאות שונות כחלק ממודל מחשוב הענן.

    מפרויקטים עתירי תקציב וכ״א להטמעה ניתן לבצע היום פרויקטים פשוטים וזולים הרבה יותר תוך שימוש במודל השכרת התוכנה. מודל אטרקטיבי ביותר המאפשר גמישות פיננסית לארגונים רבים.

    Cloud services take placeבמציאות משתנה כגון זו נשאלת השאלה מהו חלקה של חברת ה It הקלאסית אשר היתה מוצאת את לחמה בעיקר בשרותים המקצועיים סביב הטמעת מערכת גדולה ומסורבלת בארגון. ההטמעה היתה נחלקת לרכיבי החומרה , רישיון התוכנה וכמובן שעות ההטמעה של מומחים מקצועיים אשר התמחו ברזי התוכנה ובתכונות (features) המאפיינות תוכנות שונות של יצרנים שונים.

    בעולם המשתנה תדיר לנגד עיננו שבו התוכנה מתארחת בחוות שרתים (Data Center) בענן רכיב החומרה בפרויקט הופך להיות לא רלוונטי, מה שמוזיל משמעותית את עלות הטמעת התוכנה בארגון.

    רכיב נוסף המשתנה בצורה קיצונית הוא שעות המומחה הנדרשים להטמעת מערכת, מערכות ארגוניות מאמצות יותר ויותר תוכנות המבוססות על ידע נצבר של אלפי שעות הטמעה בארגונים שונים (best practices) ומהטמעה של חודשים ארוכים ואף שנים ניתן לצמצם משמעותיות את זמן יישום המערכת לשבועות ספורים.

    בהתחשב בשינויים שציינתי על חברות ה IT הקלאסיות להמציא את עצמן מחדש בכל הקשור להטמעת פרויקטים ארגוניים. ירידה בכמות הטמעות הפרויקטים הגדולים להערכתי הינה עניין של זמן וללא מציאת מנוע צמיחה משמעותי אחר נחזה בירידה בהכנסות של חברות אלו.

    תגיות:

    הוספת תגובה
עדיין אין תגובות לכתבה זו. הוסף תגובה
תגובה חדשה
בעת שליחת תגובתך הינך מסכים לתנאי השימוש באתר.